آیا درمان با امواج فراصوتی با تمرکز بالا می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

آیا درمان با امواج فراصوتی با تمرکز بالا می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

بررسی اجمالی

امواج فراصوتی با تمرکز بالا (HIFU) یک روش آرایشی و بهداشتی نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آنها را جایگزینی غیر تهاجمی و بدون درد برای بالابرهای صورت می دانند. برای تشویق تولید کلاژن از انرژی فراصوتی استفاده می شود ، که منجر به محکم تر شدن پوست می شود.
هایفو بیشتر به دلیل کاربرد آن در معالجه تومورها شناخته شده است. اولین استفاده گزارش شده از هایفو برای مصارف زیبایی شناسی در سال 2008 بود.
هایفو سپس در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی (FDA) برای بالابرهای ابرو تأیید شد. این دستگاه همچنین در سال 2014 توسط FDA برای بهبود خطوط و چین و چروک های بالای سینه و گردن (دکوراسیون) معرفی شد.

 

آیا درمان با امواج فراصوتی با تمرکز بالا می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

چندین کارآزمایی بالینی کوچک نشان داده اند که هایفو برای بلند کردن صورت و اصلاح چین و چروک ها بی خطر و مؤثر است. افراد بدون خطرات مرتبط با عمل جراحی ، در طی چند ماه از درمان توانستند نتیجه بگیرند.
در حالی که این روش همچنین برای جوان سازی کلی صورت ، بلند کردن ، سفت شدن و محاصره کردن بدن استفاده می شود ، این موارد برای “FDA” به عنوان “برچسب” در نظر گرفته می شوند ، به این معنی که FDA هنوز این اهداف را تایید نکرده است.
برای فهمیدن اینکه چه کسی برای این نوع روش مناسب ترین است ، شواهد بیشتری لازم است. تاکنون ، مشخص شده است که هایفو یک درمان امیدوارکننده است که می تواند لیفت صورت را جایگزین کند ، به خصوص در افراد جوان که خطرات و زمان بهبودی مربوط به جراحی را نمی خواهند.
هایفو همچنین برای افرادی که موارد شدیدتر پوست را نشان می دهند کار نخواهد کرد.

هایفو صورت

هایفو از انرژی فراصوتی متمرکز برای هدف قرار دادن لایه های پوست دقیقاً زیر سطح پوست استفاده می کند. انرژی فراصوتی باعث گرم شدن سریع بافت می شود.
هنگامی که سلولهای منطقه مورد نظر به دمای معینی برسند ، آسیب سلولی را تجربه می کنند. اگرچه ممکن است تغییر سلول ها بر خلاف روال معمولی به نظر برسد، در واقع سلول ها تحریک می شوند تا کلاژن بیشتری تولید کنند – پروتئینی که ساختار پوست را فراهم می کند.
افزایش کلاژن منجر به  محکم تر شدن پوست با چروک کمتر می شود. از آنجا که پرتوهای فراصوتی با فرکانس بالا در یک محل خاص از بافت زیر سطح پوست متمرکز شده اند ، به لایه های بالایی پوست مجاور آسیب نمی رساند.
هایفو ممکن است برای همه مناسب نباشد. به طور کلی ، این روش بهتر است در افراد مسن تر از 30 سال که پوستشان کمی شل شده است استفاده شود.
افرادی که دارای پوستی فشرده شده یا سطح بالایی از پوست شل هستند ممکن است قبل از مشاهده نتایج به چندین درمان نیاز داشته باشند.
افراد مسن با پیری گسترده تر عکس ، سستی شدید پوست و یا پوست بسیار کرکی روی گردن کاندیداهای خوبی نیستند و ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشند.
هایفو برای مبتلایان به عفونت و ضایعات پوستی باز در منطقه هدف ، آکنه شدید یا کیستیک و کاشت فلزی در ناحیه درمان توصیه نمی شود.

مزایای فراصوتی با شدت بالا

طبق گزارش انجمن آمریكا برای جراحی زیبایی پلاستیک (ASAPS) ، هایفو و سایر گزینه های غیر جراحی طی چند سال گذشته شاهد افزایش عمده محبوبیت بوده اند. تعداد کل رویه های انجام شده بین سال های 2012 تا  به2017 به میزان 64.8 درصد افزایش یافته است.
هایفو مزایای زیبایی شناختی زیادی دارد ، از جمله:
کاهش چین و چروک
سفت کردن پوست گنگ بر روی گردن (که گاهی به آن گردن بوقلمون نیز گفته می شود).
بلند کردن گونه ها ، ابروها و پلک ها
تقویت فک
سفت شدن دکوراسیون
صاف کردن پوست
نتایج مطالعه امیدوار کننده است. یک مطالعه در سال 2017 با 32 فرد کره ای نشان داد که هایفو به طور قابل توجهی ارتجاعی پوست گونه ها ، شکم تحتانی و ران ها را بعد از 12 هفته بهبود می بخشد.
در یک مطالعه بزرگتر از 93 نفر ، 66 درصد از بیماران تحت درمان با هایفو بعد از 90 روز بهبود در ظاهر صورت و گردن خود را درک کردند.
هایفو در مقابل صورت
در حالی که هایفو خطرات و هزینه های بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد ، ممکن است نتایج به طول نیانجامد و ممکن است به روشهای مکرر نیاز باشد. در اینجا خلاصه ای از تفاوت های عمده بین هر روش آورده شده است:

هزینه هایفو برای صورت

براساس ASAPS ، متوسط ​​هزینه برای یک روش سفت کردن پوست غیر جراحی در سال  2017 برابر1707  دلار بوده است. این یک تفاوت چشمگیر از یک عمل جراحی است که میانگین هزینه آن 7،562 دلار بود.
درنهایت هزینه به منطقه مورد نظر و موقعیت جغرافیایی شما و همچنین تعداد کل جلسات لازم جهت دستیابی به نتایج مطلوب بستگی دارد.
برای برآورد هزینه شما باید با ارائه دهنده هایفو در منطقه خود تماس بگیرید. هایفو تحت پوشش بیمه درمانی شما نخواهد بود.

 

آیا درمان با امواج فراصوتی با تمرکز بالا می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟

هایفو چه حسی دارد؟

ممکن است در طی مراحل هایفو ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی از افراد آن را به عنوان پالس های برقی یا حساسیت به لرزش نور توصیف می کنند.
اگر نگران درد هستید ، پزشک ممکن است قبل از شروع درمان ، استامینوفن (تیلنول) یا داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (Advil) مصرف کند.
بلافاصله پس از درمان ، شما ممکن است قرمزی خفیف یا تورم را تجربه کنید ، که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می یابد.

روش هایفو برای صورت

قبل از انجام مراحل هایفو ، آمادگی خاصی لازم نیست. قبل از درمان باید کلیه محصولات آرایش و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر حذف کنید.
آنچه در قرار ملاقات شما انتظار دارید:
یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.
آنها ممکن است قبل از شروع کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنند.
سپس پزشک یا تکنسین ژل فراصوتی را اعمال می کند.
دستگاه هایفو در برابر پوست قرار داده شده است.
با استفاده از نمایشگر فراصوتی ، پزشک یا تکنسین دستگاه را در تنظیمات مناسب تنظیم می کنند.
سپس انرژی فراصوتی در پالس های کوتاه به مدت 30 تا 90 دقیقه به منطقه مورد نظر تحویل داده می شود.
دستگاه برداشته می شود.
در صورت نیاز به درمان های اضافی ، درمان بعدی را تعیین می کنید.
در حالی که انرژی سونوگرافی استفاده می شود ، ممکن است احساس گرما و سوزن شدن کنید. اگر آزار دهنده باشد می توانید یک داروی درد مصرف کنید.
شما می توانید بلافاصله بعد از عمل به خانه بروید و فعالیتهای روزمره خود را از سر بگیرید.

درمان هایفو و عوارض جانبی صورت

هایفو اگر توسط یک متخصص انجام شود بسیار ایمن به حساب می آید.
بهترین بخش در مورد این درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از ترک دفتر ارائه دهنده فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. ممکن است کمی قرمزی یا تورم ایجاد شود ، اما باید سریع فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن از ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه یابد.
به ندرت ممکن است بی حسی یا کبودی موقت را تجربه کنید ، اما این عوارض جانبی معمولاً بعد از چند روز از بین می روند.

در آخر

هایفو یک روش ایمن ، موثر و غیر تهاجمی برای سفت کردن پوست صورت محسوب می شود.
فواید آن نسبت به جراحی به سختی قابل انکار است. هیچ برشی ، زخمی و زمان استراحت یا زمان ریکاوری وجود ندارد. همچنین هایفو نسبت به جراحی صورت بسیار ارزانتر است.
اکثر افراد نتایج کامل را سه ماه از منبع مطمئن بعد از درمان نهایی می بینند.
اگر به دنبال درمانی سریع ، بدون درد و غیر تهاجمی هستید ، هایفو در مقایسه با جراحی گزینه ای عالی است.
البته ، هایفو درمان معجزه آسایی برای پیری نیست. این روش برای بیمارانی که دارای ملینیت پوستی متوسط ​​تا متوسط ​​هستند مناسب است و ممکن است شما با انجام روند پیری طبیعی روند عمل را طی یک یا دو سال تکرار کنید.
اگر بزرگتر و دارای چین و چروک شدید پوست هستید ، ممکن استFDA  نتواند این مشکلات پوستی را از بین ببرد.

مقالات زیبایی

آیا درمان با امواج فراصوتی با تمرکز بالا می تواند جایگزین لیفت صورت باشد؟تجربه هایفو صورتدرمان هایفودرمان هایفو و عوارض جانبی صورتروش هایفو برای صورتعوارض هایفوتراپی صورتقیمت هایفومزایای فراصوتی با شدت بالاموارد منع هایفوهایفوهایفو HIFUهایفو برای صورتهایفو چه حسی دارد؟هایفو صورتهزینه هایفو برای صورت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *