برای از بین بردن چین و چروک پیشانی چه باید کرد؟

برای از بین بردن چین و چروک پیشانی چه باید کرد؟

سن و چین و چروک

ممکن است اخم کردن های تکراری موجب ایجاد چین و چروک ها شود، اما افزایش سن و از دست دادن انعطاف پذیری پوست، قرار گرفتن در معرض آفتاب و ژنتیک نیز در ایجاد چین و چروک های پیشانی موثر هستند.

با این حال برای پوشاندن این چین و چروک ها سریعا به چتری کردن مدل موی خود فکر نکنید. ممکن است شما بتوانید ظاهر چین و چروک پیشانی را با تغییر سبک زندگی و محصولات آرایشی کاهش دهید.

برای از بین بردن چین و چروک پیشانی چه باید کرد؟5 تغییر در سبک زندگی برای کاهش چین و چروک پیشانی

شیوه زندگی شما تاثیر زیادی بر سلامت پوست شما و ایجاد چروک ها دارد. این مراحل را انجام دهید تا پوست خود را صاف نگه دارید و از پیری زودرس جلوگیری کنید.

  1. محافظت در برابر نور خورشید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید موجب پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب SPF 15 یا بالاتر، باعث کاهش سرعت پیری پوست و همچنین کاهش لکه های تیره و چین و چروک می شود.

  1. مدیریت استرس

نگرانی ها منجر به چروک میان ابرو و نهایتا چین و چروک های پیشانی می شوند. رهایی کامل از استرس ها می تواند دشوار باشد، اما کنترل کردن استرس حائز اهمیت است. برای مدیریت استرس، موارد زیر را امتحان کنید:

مدیتیشن

تمرینات یوگا

تنفس دیافراگمی

آروماتراپی

رژیم غذایی سالم

خوابیدن کافی

صحبت کردن با یک درمانگر

خاطره نویسی

ورزش روزانه

  1. هیدراته بمانید

پوست خشک باعث می شود چروک های دائمی تری ظاهر شوند. پوستی که خوب هیدراته شده باعث کم شدن چین و چروک پیشانی می شود. برای حفظ هیدراتاسیون پوست، حداقل روزانه هشت لیوان آب بخورید. وقتی ورزش می کنید، یا زمان زیادی را در معرض نور خورشید قرار می گیرید، باید مایعات بیشتری بخورید.

شما می توانید عطر و طعم آب خود را با اضافه کردن لیمو و یا میوه های دیگر تغییر دهید.

  1. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

جمله ی “شما هر چیزی که می خورید، هستید” در مورد چین و چروک ها صحت دارد. بر اساس تحقیقات سال 2007، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست دارد. محققان دریافتند مصرف بیشتر ویتامین C و لینولنیک اسید (اسید چرب امگا 3) خطر ابتلا به خشکی پوست را در زنان میانسال کاهش می دهد. بعلاوه ویتامین C با کم شدن چین و چروک مرتبط است. یک رژیم غذایی با چربی و کربوهیدرات زیاد، باعث افزایش چین و چروک و خشکی پوست می شود.

  1. سیگار را ترک کنید

اگر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم و بیماری های قلبی برای ترک سیگار کافی نباشند، شاید فکر پیری و چروک زودرس پوست دلیل خوبی باشد.

سیگار کشیدن یکی از دلایل اصلی پیری زودرس و چین و چروک است. بر طبق تحقیقات سال 2008، مواد شیمیایی موجود در دود سیگار باعث کاهش تولید کلاژن و آسیب به انعطاف پذیری پوست شده که نهایتا منجر به پیری زودرس و ایجاد چین و چروک می شود.

برای از بین بردن چین و چروک پیشانی چه باید کرد؟

4 روش که چین و چروک های پیشانی را کم می کنند

بسیاری از برندهای لوازم آرایشی ادعا می کنند که گلوله جادویی برای خلاص شدن از چین و چروک ها را دارند و بسیاری از آنها بی فایده هستند. با این حال برخی از محصولات زیبایی ممکن است به کاهش چین و چروک ها کمک کنند. از جمله:

  1. محصولات حاوی رتینول

رتینول یک نوع ملایم تر از نسخه تجویزی ویتامین A است که به نام ترتینوئین شناخته می شود. ترتینوئین برای درمان آکنه و چین و چروک ها توسط FDA تأیید شده است. رتینول باعث افزایش گردش سلول های پوست و تولید کلاژن می شود. هرچند رتینول در برابر نور خورشید موثر نیست. برای بهترین نتایج، باید محصولات حاوی رتینول را در شب استفاده کنید.

  1. محصولات لایه برداری با اسید گلیکولیک

اسید گلیکولیک یک اسید هیدروکسی آلفا است که پوست را لایه برداری می کند تا پوست سالم و جوان تر را نشان دهد. اسید گلیکولیک جزء اصلی بسیاری از لایه بردارهای شیمیایی است. اسید گلیکولیک ممکن است باعث ایجاد حساسیت به نور خورشید شود، بنابراین پس از استفاده از محصولات اسید گلیکولیک، می بایست از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.

  1. پرایمر

همانطور که پرایمر رنگ سطح را برای رنگ کردن آماده می کند، پرایمر پایه پوست شما را آماده می کند. پرایمر نمی تواند چین و چروک پیشانی را از بین ببرد، اما روشی ارزان برای کاهش ظاهر این چین و چروک هاست. پرایمرها در فرم های پودر، ژل و یا کرم در دسترس هستند. پرایمر پوست چین و چروک دار را صاف کرده و کرم پودر را در کل روز روی پوست حفظ می کند.

  1. بوتاکس

اگر سوزنها شما را نمی ترسانند، می توانید برای از بین بردن چین و چروک های پیشانی از بوتاکس استفاده کنید. بوتاکس ماده ای ایست که ماهیچه های پیشانی را آرام کرده و از این طریق باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود. برای تزریق بوتاکس به پزشک زیبایی مراجعه نمایید. در این روش از سوزن های بسیار باریکی استفاده می شود که درد آن را متوجه نمی شوید. بوتاکس ظاهری صاف و یکدست و جوان به پیشانی شما می دهد.

Source: www.healthline.com

مقالات زیبایی

4 روش که چین و چروک های پیشانی را کم می کننداز بین بردن چین و چروکاز بین بردن چین و چروک دور چشمچین و چروک پیشانیدرمان قطعی چروکرفع چین و چروک صورت با لیزررفع سریع چین و چروکرفع سریع چین و چروک صورترفعچین و چروک صورتروش جدید از بین بردن چروک صورتسن و چین و چروککاهش چین و چروک پیشانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *