تفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟

تفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟

بوتاکس و فیلر هر دو درمان های زیبایی هستند که معمولاً در مطب زیبایی و از طریق تزریق انجام می شوند. بوتاکس و فیلر حداقل تهاجمی هستند، به این معنی که این روش ها شامل جراحی نمی شوند. با این حال شباهت های بوتاکس و فیلر در اینجا به پایان می رسد.

طبق گفته های انجمن جراحان پلاستیک، بوتاکس و فیلر درمان های بسیار محبوبی هستند و در سال 2015 بیش از 9 میلیون نفر تزریق بوتاکس و فیلر داشته اند.

بوتاکس حاوی موادی است که عضلات را منجمد می کنند. با انجام این کار، بوتاکس می تواند به حداقل رساندن ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از حالت های صورت کمک کند.

 

تفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟

 

فیلرها حاوی مواد تشکیل دهنده ای هستند که می توانند مناطقی را که به دلیل افزایش سن کم حجم شده اند را پر کنند. کاهش حجم در گونه ها، لب ها و اطراف دهان شایع است.

با داشتن اطلاعات کافی راجع به بوتاکس و فیلر می توان انتظارات واقع بینانه ای داشت.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس نوعی توکسین بوتولینوم خالص سازی شده است که از باکتری ها به دست می آید. چندین دهه است که از مقدار کم و تنظیم شده ی بوتاکس برای اصلاح چین و چروک ها بطور ایمن استفاده می شود.

عملکرد بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات محل تزریق است. هنگامی که سیگنال های عصبی قطع شوند، عضله تحت درمان به طور موقت فلج شده یا اصطلاحا یخ می زند. بدون حرکت این عضلات در صورت، ممکن است چین و چروک های خاصی نرم شوند، کاهش یابند یا حتی برطرف شوند.

بوتاکس و سایر روش های درمانی که با توکسین بوتولینوم انجام می شوند، گاهی اوقات به عنوان توکسین سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند.

درمان های ساخته شده با توکسین بوتولینوم تحت نام های تجاری Botox Cosmetic ، Dysport و Xeomin و neuronox فروخته می شوند.

بوتاکس می تواند چه چیزی را اصلاح کند؟

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی اثر می کند که ناشی از حرکت عضلات هستند. این نوع چین و چروک ها، به عنوان چین و چروک های دینامیک یا پویا شناخته می شوند و اغلب “خطوط بیان حالت چهره” نامیده می شوند.

رایج ترین چین و چروک های دینامیکی که بوتاکس می تواند آنها را درمان کند، خطوط روی قسمت فوقانی صورت هستند، مانند “11” بین ابروها، خطوط افقی روی پیشانی، و خطوط پنجه کلاغی دور چشم. این خطوط در اثر لبخند زدن، اخم کردن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروکهای ناشی از افتادگی یا کاهش حجم صورت اثر نخواهد کرد. این نوع چین و چروک به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند.

بوتاکس درمانی دائمی نیست. برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک، تکرار درمان ضروری است. ماندگاری اثرات بوتاکس برای بیشتر افراد حدود 3 تا 4 ماه است.

فیلر چیست؟

فیلرها یا به اصطلاح درمافیلرها موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست و افزودن حجم و پر کردن قسمت های کم حجم طراحی شده اند.

مواد تشکیل دهنده فیلرها شامل موارد زیر هستند:

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم، که ترکیبی شبیه به مواد معدنی است که در استخوان ها یافت می شود.

اسید هیالورونیک، که در بعضی از مایعات و بافتهای بدن وجود دارد و باعث اضافه شدن حجم می شود.

پولی آلکی لیمید، ژلی شفاف و سازگار با بدن است.

پولی لاکتیک اسید، که باعث تحریک پوست برای ایجاد کلاژن بیشتر می شود.

میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک فیلر نیمه دائمی است.

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف افزایش سن یا سایر مسائل زیبایی طراحی شده اند.

 

تفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟

 

مدت زمان درمان و همچنین ماندگاری این فیلرها متفاوت است. ماندگاری برخی از فیلرها 6 ماه است، در حالی که اثرات برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر طول می کشند.

افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک زیبایی خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنهاست.

فیلرها چه چیزهایی را می توانند اصلاح کنند؟

انواع مختلف فیلرها برای درمان علائم مختلف افزایش سن طراحی شده اند. بسته به نوع فیلر انتخاب شده، آنها ممکن است:

  • به لب های باریک حجم اضافه کنند.
  • مناطق کم عمق روی صورت را بهبود بخشند یا پر کنند.
  • تیرگی یا چین و چروک زیر چشم که ناشی از پلک پایین است را کاهش داده یا حذف کنند.
  • اسکارها را پر کرده یا بهبود بخشند.
  • چین و چروک های استاتیک را مخصوصاً در قسمت پایینی صورت پر کرده یا کمتر کنند.

چین و چروک استاتیک شامل چین و چروک هایی هستند که در اطراف دهان و در کنار گونه ها وجود دارند. این چین و چروک ها معمولاً نتیجه از بین رفتن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست هستند.

تفاوت های اصلی بوتاکس و فیلر

به طور خلاصه ، تفاوت بین بوتاکس و فیلرها عبارتند از:

بوتاکس:

بوتاکس به منظور کاهش چین و چروک های ناشی از حالات صورت، عضلات را منجمد می کند. این چین و چروک ها معمولاً در قسمت فوقانی صورت مانند پیشانی و اطراف چشم دیده می شوند.

فیلر:

فیلرها از اسید هیالورونیک و مواد مشابه برای “پر کردن” یا حجم دادن به مناطقی استفاده می شوند که دچار کاهش حجم شده اند. موارد استفاده فیلرها شامل چین و چروک های اطراف دهان، لب های باریک و گونه هایی است که حجم خود را از دست داده اند. همچنین ممکن است از فیلرها برای چین و چروک های پیشانی، اسکارها و سایر ناحیه هایی استفاده شود که برای داشتن ظاهری صاف تر نیاز به حجم اضافی دارند.

نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه طول می کشد. بسته به نوع فیلر، ماندگاری نتیجه استفاده از فیلرها متفاوت است.

از آنجا که بوتاکس و فیلرها مواد متفاوتی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند، در بعضی مواقع می توانند در یک درمان ترکیب شوند. به عنوان مثال، فردی ممکن است برای اصلاح خطوط بین چشم ها از بوتاکس و برای اصلاح خطوط لبخند در اطراف دهان از فیلر استفاده کند.

Source: www.medicalnewstoday.com

مقالات زیبایی

بوتاکسبوتاکس چیست؟بوتاکس می تواند چه چیزی را اصلاح کند؟تزریق ژل بهتره یا چربی واسه صورتتفاوت بین بوتاکس و فیلر چیست؟تفاوت فیلر و بوتاکستفاوت های اصلی بوتاکس و فیلرعوارض بوتاکس و فیلرفیلرفیلر بهتر است یا بوتاکسفیلر بوتاکسفیلر چیست؟فیلرها چه چیزهایی را می توانند اصلاح کنند؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *