مراقبت های بعد از بوتاکس

مراقبت های بعد از بوتاکس

در مراحل قبل و بعد از انجام هر گونه فرایند جراحی و حتی عمل های زیبایی رعایت یک سری نکات و موارد توسط بیمار الزامی است. رعایت این نکات که به بیماران توصیه می شود در راستای دستیابی به نتیجه بهتر و موفقیت آمیز عمل های جراحی است.

در خصوص فرایند تزریق ضد چین چروک ها و تزریق هایی که برای رفع خطوط صورت انجام می شود به صورت معمول بوتاکس نامیده می شوند. در این خصوص نیز یکسری دستورالعمل هایی وجود دارد که رعایت آن ها برای تمام افراد به منظور دستیابی به نتایج مورد نظر ضروری است.

تزریق بوتاکس تفاوت بسیار زیادی با جراحی های معمول داشته است و قطعاً شرایط و پیچیدگی های آن ها را شامل نمی شود، اما با این حال باز هم دستورالعمل هایی در خصوص مراقبت های بعد از بوتاکس وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد تا نتیجه کار به صورت موفقیت آمیز باشد.

دستورالعمل هایی که در قالب مراقبت های بعد از بوتاکس ارائه می شود در راستای کاهش میزان خطرات احتمالی است تا از این طریق احتمال بروز هر گونه عارضه جانبی را به حداقل برسد و این اطمینان را ایجاد شود که تزریق بوتاکس کم ترین خطرات را برای بیمار به دنبال خواهد داشت.

مراقبت های بعد از بوتاکس

پیش از این که اطلاعاتی را در خصوص مراقبت های بعد از بوتاکس ارائه دهیم، بهتر است تا حدودی در خصوص خود فرایند بوتاکس و نحوه انجام آن اطلاعاتی را به دست بیاوریم تا در ادامه دستورالعمل های ارائه شده را بهتر بررسی کنیم.

بوتاکس چیست؟

سم بوتولیسم یا بوتاکس به صورت گسترده در فرایند های درمانی و پزشکی زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد تا به این طریق چین و چروک ها و خط و خطوط های پوستی را برطرف بسازد و پوستی زیبا و بدون چین و چروک را برای افراد به همراه داشته باشد.

از این سم همچنین برای درمان و شرایط های وخیم پزشکی و بیماری نیز استفاده می شود. از جمله این موارد می توان به هایپر هیدروسیس اشاره کرد. در مواردی نیز برای افرادی که برای انجام فعالیت های روزمره و نرمال خود با مشکل مواجه هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. اما در تمام این موارد آگاهی از مراقبت های بعد از بوتاکس اهمیت دارد.

سم بوتاکس چیست؟

سم بوتاکس در واقع پروتئین خالص شده ای است که توسط یک باکتری به نام کلستریدیم بوتولونیوم تولید می شود؛ این سم در مقادیر بالا سمی کشنده و فلج کننده عضلات است. اما زمانی که سم به صورت محدود و ضعیف شده در مقادیر پایین مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به رفع چین و چروک ها و خطوط صورت کمک کرده و پوستی نرم را برای افراد به ارمغان بیاورد.

فرایند تزریق کاملاً ایمن و بدون خطر است و جزء فرایند های زیبایی ایمن در نظر گرفته می شود. میزان عوارض جانبی گزارش شده برای عمل بوتاکس بسیار کم است و دوره نقاهت و مراقبت های بعد از بوتاکس نیز بسیار محدود است.

اهمیت مراقبت های بعد از بوتاکس چیست؟

نکات و دستورالعمل های ارائه شده در خصوص مراقبت های بعد از بوتاکس به اندازه مراقبت های قبل از بوتاکس نیز حائز اهمیت است و در برخی موارد ممکن است بیشتر نیز باشد. از این رو باید دقت داشته باشید که حتماً تمامی راهکار ها و دستوراتی که توسط پزشک شما تجویز می شود را به دقت انجام دهید.

اهمیت انجام این دستورالعمل ها برای مراقبت های بعد از بوتاکس از این حیث است که شما می توانید برای کسب نتایج موفقیت آمیز بعد از بوتاکس اطمینان حاصل کنید. از طرف دیگر رعایت این نکات قطعاً تضمین کننده سلامت و ایمنی شما نیز هست و میزان خطرات و عوارض جانبی ناشی از بوتاکس را برای شما به حداقل خواهد رساند.

 

 

 

عدم لمس ناحیه ای که تزریق بوتاکس انجام شده است

از جمله مواردی که معمولاً به عنوان یکی از نکات اساسی در مراقبت های بعد از بوتاکس به آن اشاره و تاکید می شود، اهمیت عدم لمس نواحی است که بوتاکس در آن جا تزریق شده است. دستورالعملی که در این خصوص وجود دارد توصیه می کند تا مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت از لمس نواحی تزریق خودداری کنید.

این توصیه علاوه بر لمس کردن شامل ماساژ نواحی تزریق بوتاکس نیز می شود. این موضوع خصوصاً برای مواقعی است که ممکن است بعد از تزریق احساس سوزش و خارش در محل تزریق وجود داشته باشد و از این رو افراد بخواهند با ماساژ ناحیه تزریق درد و سوزش را تسکین دهند.

دلیل تاکید بر این موضوع در خصوص مراقبت های بعد از بوتاکس از این جهت است که در صورت ماساژ یا لمس ناحیه تزریق در ساعات اولیه تزریق بوتاکس ممکن است این کار باعث شود که سم تزریق شده با نقاط ناخواسته دیگری از ماهیچه ها حرکت کرده و وارد شود.

علاوه بر این به افرادی که تزریق بوتاکس داشته اند به شدت توصیه می شود که از خوابیدن، دراز کشیدن، خم شدن یا انجام فعالیت های شدید خودداری کنند. این موارد، خصوصاً دراز کشیدن و خم کردن سر را حداقل تا چهار ساعت بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت کرد.

تزریق بوتاکس

چه موارد دیگری را باید به عنوان مراقبت های بعد از بوتاکس در نظر داشته باشید؟

یکی دیگر از مواردی که در راستای مراقبت های بعد از بوتاکس مطرح می شود و به آن باید توجه کافی داشت این است که به هیچ عنوان همزمان با تزریق بوتاکس نباید از درمان های دیگری استفاده کرد. این موارد که شامل هر گونه فرایند زیبایی پوستی دیگری می شود، مانند میکرودرم صورت یا پاکسازی پوستی را نباید تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس انجام داد.

نکات مراقبتی برای رفع عوارض جانبی بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس نیز مانند تمامی فرایند های تهاجمی زیبایی و پوستی دارای عوارض جانبی بعد از عمل است. درست است که این عوارض محدود بوده و معمولاً به خودی خود بعد از چند روز بهبود می یابند، اما رعایت برخی نکات به عنوان مراقبت های بعد از بوتاکس می تواند آثار آن ها را کاهش دهد.

یکی از عمده ترین مواردی که بعد از تزریق بوتاکس افراد با آن مواجه می شوند، قرمزی و خارش پوست است. در همین راستا در دستورالعمل هایی که به عنوان مراقبت های بعد از بوتاکس ارائه می شود، توصیه می گردد که به مدت چند روز تا جایی که امکان دارد از بیرون رفتن و از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پرهیز کنید.

این مدت زمان خصوصاً تا زمانی است که آثار قرمزی و خارش ناشی از تزریق بوتاکس به حداقل برسد. چرا که آفتاب می تواند این قرمزی و خارش را تشدید کند. استفاده از بسته های کمپرس یخ و ژل های خنک کننده می تواند برای این منظور مناسب باشند، اما دقت داشته باشید که به هیچ عنوان ناحیه تزریق را فشار ندهید.

انجام فرایند هایی مانند سولار و حمام آفتاب نیز از جمله مواردی هستند که پرهیز از انجام آن بعد از تزریق بوتاکس تاکید می شود.

در نهایت رعایت تمامی این مواردی که در این مقاله به عنوان مراقبت های بعد از بوتاکس ارائه شد و قطعاً توسط پزشک نیز توصیه می شود، به این منظور است تا بهترین نتایج را از انجام عمل بوتاکس به دست بیاورید و علاوه بر افزایش شانس موفقیت عمل بوتاکس، میزان خطرات و عوارض جانبی احتمالی موجود بعد از تزریق را به حداقل برسانید.

Source: www.askinclinic.co.uk

مقالات زیبایی

آرایش بعد از بوتاکسبه پهلو خوابیدن بعد از بوتاکسبوتاکسچرا بعد از بوتاکس نباید خوابیدخوابیدن بعد از بوتاکسشستن صورت بعد از بوتاکسطرز خوابیدن بعد از بوتاکسعوارض جانبی بعد از تزریق بوتاکسعوارض خوابیدن بعد از تزریق بوتاکسمراقبت های بعد از بوتاکسمراقبت های بعد از بوتاکس مو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *